@ARTICLE{Malczyk_Kamil_Wpływ_2005, author={Malczyk, Kamil and Szlęk, Andrzej}, volume={vol. 31}, number={No 3}, pages={37-48}, journal={Archives of Environmental Protection}, howpublished={online}, year={2005}, publisher={Polish Academy of Sciences}, abstract={Technologia HTAC (High Temperature Air Combustion) jest jednym z najważniejszych osiągnięć w technice spalania w ostatnich latach. Jej ideą jest taka organizacja procesu spalania, aby reakcja zachodziła w calcj objętości komory spalania przy wyrównanych profilach temperatury i koncentracji. Może to być zrealizowane poprzez podgrzanie powietrza powyżej temperatury zapłonu paliwa, oddzielenie dysz powietrza i paliwa i wysoką recyrkulację spalin wewnątrz komory spalania. Wyrównana i umiarkowana temperatura we wnętrzu komory pozwala na osiągnięcie niskiej emisji NO a z drugiej strony dostatecznie długi czas pobytu owocuje niską emisją CO. W niniejszej pracy autorzy przedstawiają model matematyczny pozwalający ilościowo ująć wpływ temperatury powietrza oraz stopnia recyrkulacji na końcowa emisję NO i CO.}, type={Article}, title={Wpływ stopnia recyrkulacji na emisję CO i NO podczas spalania gazu w technologii HTAC}, URL={http://www.czasopisma.pan.pl/Content/123461/PDF-MASTER/6_AE_VOL_31_3_2005_Malczyk_Influence.pdf}, keywords={HTAC, gas combustion}, }