Search results

Filters

  • Journals
  • Date

Search results

Number of results: 2
items per page: 25 50 75
Sort by:

Abstract

Artykuł jest ekonomiczną analizą polskiego rynku prasy drukowanej w latach 1990–2015. Zawiera ilościową charakterystykę rynku pod względem jego wielkości (liczba wydawanych tytułów, liczba wydawców, nakład globalny, sprzedaż egzemplarzowa), struktury i efektywności. Analiza jakościowa skupia się na ocenie zmian, jakie cyfryzacja mediów wywołała w produkcji i konsumpcji prasy oraz jej wpływie na opłacalność działalności wydawniczej i pozycję rynkową wydawców prasy.
Go to article

Abstract

W niniejszym tekście przedstawiono współczesny obieg wydawnictw periodycznych w ramach wtórnego rynku książki. W swojej masie stanowią one w stosunku do książek marginalny dział asortymentu, aczkolwiek jest on stale obecny w ofercie wszystkich segmentów rynku, obejmujących zarówno obiekty zabytkowe, jak i nowsze, w tym bieżącą produkcję. Obecność ta jest jednak zróżnicowana pod względem jakościowym i ilościowym, na podaż i popyt zaś w istotny sposób wpływają zmiany technologiczne w zakresie rozpowszechniania prasy (Internet) oraz udostępniania jej zbiorów archiwalnych i bibliotecznych (digitalizacja).
Go to article

This page uses 'cookies'. Learn more