TY - JOUR N2 - Artykuł porusza problem przemian przestrzennych i krajobrazowych spowodowanych rozwojem i globalizacją turystyki, w tym w szczególności powstawania tzw. przestrzeni nieautentycznych, czyli nowo wykreowanych przestrzeni turystycznych, oderwanych od lokalnych i regionalnych walorów naturalnych i kutrowych. Autorki prowadzą rozważania nad związkiem tego fenomenu ze zjawiskiem komercjalizacji przestrzeni turystycznej, a także zmianą paradygmatu turystyki z tzw. 3s (sea, Sun, Sand) do 3e (entertainment, excitement, education), które wywołały lawinę inwestycji w sferze rozrywki i rekreacji zarówno w Polsce jak i na świecie. Do artykułu wybrano i omówiono przykłady przestrzeni nieautentycznych z terenów Dolnego Śląska. L1 - http://www.czasopisma.pan.pl/Content/107114/PDF/Belof.pdf L2 - http://www.czasopisma.pan.pl/Content/107114 PY - 2016 IS - No 4 KW - przestrzeń turystyczna KW - przestrzeń nieautentyczna KW - komercjalizacja przestrzeni KW - produkt turystyczny KW - parki rozrywki A1 - Belof, Magdalena A1 - Główczyńska, Aleksandra PB - Oddział PAN w Lublinie DA - 2016 T1 - Przestrzeń nieautentyczna jako produkt turystyczny – przykład Dolnego Śląska UR - http://www.czasopisma.pan.pl/dlibra/publication/edition/107114 T2 - Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiów Krajobrazowych ER -