@ARTICLE{Chęć-Małyszek_Agnieszka_Reklama_2015, author={Chęć-Małyszek, Agnieszka}, number={No 4}, journal={Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiów Krajobrazowych}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={Oddział PAN w Lublinie}, abstract={Dawniej reklama była prymitywnym porozumieniem producenta i konsumenta. Od początku XX wieku reklama rozpowszechniła się na skalę masową. Powszechność wpływu reklamy na życie człowieka nabrała socjokulturowego wymiaru. Mówi się już nie tylko o tym, że reklama zmienia życie człowieka ale również, że kształtuje jego osobowość. Celem reklamy jest zazwyczaj przekazywanie informacji o produkcie, przekonywanie odbiorców o jego zaletach, wywoływanie zainteresowania i pobudzanie pragnienia posiadania towaru. Stosując jednak reklamę, należy pamiętać o fakcie dwoistej jej natury: z jednej strony ma ona charakter sztuki kreatywnej, z drugiej strony chodzi o jej skuteczność i efektywność oddziaływania. Poniższy artykuł jest próbą ukazania cienkiej granicy pomiędzy tym co uznawana jest za działo sztuki a tym co jest komercją. Jest przedstawieniem zmian jakie zaszły w sztuce, które przyczyniły się do zatarcia granic pomiędzy tym co twórcze i odtwórczy, tym co publicznea tym co nią nie jest.}, type={Artykuły / Articles}, title={Reklama w sztuce, sztuka w reklamie a przestrzeń publiczna}, URL={http://www.czasopisma.pan.pl/Content/107156/PDF/3_Chec.pdf}, keywords={reklama, sztuka, przestrzeń publiczna, architektura, dzieło sztuki, kicz}, }