@ARTICLE{Belof_Magdalena_Przestrzeń_2016, author={Belof, Magdalena and Główczyńska, Aleksandra}, number={No 4}, journal={Teka Komisji Architektury, Urbanistyki i Studiów Krajobrazowych}, howpublished={online}, year={2016}, publisher={Oddział PAN w Lublinie}, abstract={Artykuł porusza problem przemian przestrzennych i krajobrazowych spowodowanych rozwojem i globalizacją turystyki, w tym w szczególności powstawania tzw. przestrzeni nieautentycznych, czyli nowo wykreowanych przestrzeni turystycznych, oderwanych od lokalnych i regionalnych walorów naturalnych i kutrowych. Autorki prowadzą rozważania nad związkiem tego fenomenu ze zjawiskiem komercjalizacji przestrzeni turystycznej, a także zmianą paradygmatu turystyki z tzw. 3s (sea, Sun, Sand) do 3e (entertainment, excitement, education), które wywołały lawinę inwestycji w sferze rozrywki i rekreacji zarówno w Polsce jak i na świecie. Do artykułu wybrano i omówiono przykłady przestrzeni nieautentycznych z terenów Dolnego Śląska.}, type={Artykuły / Articles}, title={Przestrzeń nieautentyczna jako produkt turystyczny – przykład Dolnego Śląska}, URL={http://www.czasopisma.pan.pl/Content/107114/PDF/Belof.pdf}, keywords={przestrzeń turystyczna, przestrzeń nieautentyczna, komercjalizacja przestrzeni, produkt turystyczny, parki rozrywki}, }