@ARTICLE{Dzierżyńska-Mielczarek_Jolanta_Zmiany_2017, author={Dzierżyńska-Mielczarek, Jolanta}, number={No 4}, journal={Rocznik Historii Prasy Polskiej}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Polska Akademia Nauk Oddział w Krakowie Komisja Prasoznawcza}, publisher={Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie}, abstract={Artykuł jest ekonomiczną analizą polskiego rynku prasy drukowanej w latach 1990–2015. Zawiera ilościową charakterystykę rynku pod względem jego wielkości (liczba wydawanych tytułów, liczba wydawców, nakład globalny, sprzedaż egzemplarzowa), struktury i efektywności. Analiza jakościowa skupia się na ocenie zmian, jakie cyfryzacja mediów wywołała w produkcji i konsumpcji prasy oraz jej wpływie na opłacalność działalności wydawniczej i pozycję rynkową wydawców prasy.}, type={Artykuły / Articles}, title={Zmiany na rynku prasowym w Polsce pod wpływem nowych technologii i Internetu}, URL={http://www.czasopisma.pan.pl/Content/106468/PDF-MASTER/RHPP%204-17%201%20Dzier%C5%BCy%C5%84ska-Mielczarek-AiR.pdf}, keywords={rynek prasy, produkcja i konsumpcja prasy, rynek reklamy prasowej, konkurencja na rynku prasowym}, }